پاتوق کده
وبلاگ علمی ٰفرهنگی ٰمذهبی ، اجتماعی ، آموزشی و.....
درباره وبلاگ


وبلاگ علمی ٰفرهنگی ٰمذهبی ، اجتماعی ، آموزشی و..... که با به روزترین متنوع ترین و ناب ترین مطالب و تصاویر در خدمت بازدید کنندگان محترم می باشد.
آخرین مطالب
نويسندگان
 
25264.jpg یکی از دلایلی که اکثر توریست‌ها و طبیعت دوستان، کوهستان‌ها را به عنوان مقصد گشت و گذار خود انتخاب می‏‌کنند، وجود آبشارهای طبیعی با چشم‌‏انداز پیرامون آن است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گیلان، امروز کمتر کسی در جهان است که آبشار نیاگارا در مرز آمریکا و کانادا، آبشار ایگوآزو در آرژانتین و یا آبشار هاناکاپی آی در هاوایی را نشناسد، اما معروفترین و بلندترین آبشار ایران کجاست و چه نام دارد؟

 بلندترین آبشار کشور که شهره ملی و جهانی یافته است، «لاتون» نام دارد و در شمال کشور و ارتفاعات شهرستان مرزی بندر آستارا در غرب استان گیلان واقع شده است. این آبشار چهار فصل، جزء 30 آبشار بلند و خوش منظره جهان است که ارتفاع آبریز اصلی و فوقانی آن 105 متر با پهنای 5 متر و آبریز تحتانی آن 65 متر با پهنای 10 متر است و در مجموع، می‏‌توان شاهد آبشاری با ارتفاع 170 متر بود.

 از دیگر ویژگی‌های جالب توجه در منطقه لاتون، وجود تنها آبگرم درون جنگلی کشور به نام «کوته کومه» و آسیاب آبی 300 ساله «آسیه شوان» در مسیر آغازین و میانی صعود به قله است که هیچگونه نظارتی جهت رفع مشکل بهداشتی درون حوضچه‌های آبگرم و مرمت بنای فرسوده آسیاب که در آستانه نابودی درپی سیلاب‌های فصلی قرار دارد، نمی‌شود.

 همه ساله کوهنوردان و طبیعت دوستان بسیاری از سراسر کشور از این منطقه بازدید می‏‌کنند. حضور توریست‏‌هایی از کشورهای دیگر همچون ژاپن، کره جنوبی، چین، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا برای بازدید از این آبشار، نشان از وجود موهبتی بی‏‌نظیر دارد که متأسفانه از سوی متولیان صنعت توریست در استان و کشور، برای تبلیغات، شناساندن و حمایت از بخش خصوصی به منظور احداث اماکن اقامتی و توریستی آبرومند در این منطقه، تدابیر لازم اندیشیده نشده است.متأسفانه در بروشورهایی که توسط صدا و سیمای مرکز گیلان و سازمان میراث فرهنگی استان به مناسبت عید نوروز و ایام تابستان تنظیم می‏‌شود، یا اصلا به معرفی این مکان پرداخته نمی‏‌شود و یا به شکلی کاملا گذرا و سطحی، فقط به بیان نام آن اکتفا می‌شود.

 علت این امر را "پردل امیری‏‌نژاد" مسئول نمایندگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‏‌دستی و گردشگری در شهرستان آستارا جویا شدیم.

امیری‏‌نژاد، وجود این آبشار بی‏‌نظیر و خوش منظره را موهبت خداوند متعال در منطقه دانست و عنوان کرد:در نخستین اقدام، این آبشار جهت ثبت ملی در جمع آثار طبیعی کشور معرفی شده است. پس از معرفی و شناساندن منطقه، هم اکنون در مرحله پایان تشکیل و تکمیل پرونده برای ارایه به شورای ثبت کشور هستیم که امیدواریم موافقت لازم در این زمینه صورت گیرد.

 

امیری‏‌نژاد ادامه داد: پس از آن اقدامات ویژه‏‌ای در راستای ساماندهی جهان‌گردان و توریست‏‌ها در بازدید از این منطقه صورت می‌‏گیرد.

 دشمن عقل امام علی علیه السلام : اَلْهَوى عَدُوُّ الْعَقْلِ؛ هواى نفس، دشمن خرد است. شرح غرر: ج1، ص68

 
با دقت در جزئیات ظاهری مخلوقات خداوندی، بیشتر می‌توان به قدرت و عظمت خالق لایزال پی برد. در میان موجودات زنده، برخی گونه‌ها به چشم می‌خورند که پوستی بسیار شفاف همچون شیشه دارند.

 به گزارش ایسنا، سایت فرارو تصاویر زیر را منتشر کرده است.

 

 
  


ادامه مطلب ...
سه شنبه 25 شهريور 1393برچسب:, :: 7:7 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی

رابطه همجنس‌بازانه وزیر بازرگانی و وزیر آموزش دولت کلمبیا فاش شد.
به گزارش فرهنگ نیوز ، خانم "سیسیلیا آلوارز" وزیر بازرگانی کلمبیا فاش کرد که با خانم "جینا بارودی" وزیر آموزش این کشور روابط جنسی دارد.
وی که با یکی از شبکه‌های تلویزیونی کلمبیا گفت‌وگو می‌کرد، با بیان اینکه روابط جنسی آنها ربطی به کارشان در دولت ندارد، در پاسخ به این پرسش که پیامدهای سیاسی این رابطه غیراخلاقی برای دولت "خوان مانوئل سانتوس" چه خواهد بود، گفت: «این دو موضوع، هیچ ارتباطی با هم ندارند.»

آلوارز افزود: «از خودم می‌پرسم چرا از مردها این سؤال را نمی‌پرسید؟ می‌دانید چقدر مرد همجنس‌باز همین الان دارند در همین دولت کار می‌کنند؟ من نمی‌توانم رابطه خود با وزیر آموزش را انکار کنم اما تمایلی به بحث درباره آن هم ندارم.»
در کشور کلمبیا که ازدواج همجنس‌ها آزاد است، این نخستین بار است که یک مسؤول بلندپایه حکومتی به این عمل غیر فطری، اذعان می‌کند.
فساد اخلاقی از جمله همجنس‌بازی در کشورهای آمریکایی و اروپایی به جایی رسیده که دامنگیر سران این کشورها نیز شده و در بسیاری از کشورهای غربی نیز به‌صورت قانون رسمی درآمده و عملی مجاز شمرده می‌شود.

19 شهريور 1393برچسب:, :: 21:34 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی
 

     افسران - هر چه زمان می گذرد...

 

19 شهريور 1393برچسب:, :: 21:34 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی
 

 حیدری امیر سرافراز ایران من:

داعش عددی نیست که به خاطرش آماده باش بدهیم

افسران - امیر سرتیپ کیومرث حیدری سردار سرافراز ایران من: داعش عددی نیست که به خاطرش آماده باش بدهیم
محققان در جدیدترین تحقیقات خود ۵ دلیلی را که فیس‌بوک باعث تخریب زندگی زناشویی و ذهن افراد می‌شود، عنوان کردند.
اثرات مخرب شبکه های اجتماعی

اثرات مخرب شبکه های اجتماعی

به‌تازگی محققان دانشگاه شیلی دریافتند که گذراندن زمان در شبکه‌های اجتماعی باعث تخریب زندگی زناشویی و همچنین، بروز افسردگی در افراد می‌شود.تحقیقات اخیر در زمینه نقش کامپیوتر در رفتار انسانی نشان می‌دهند که میزان طلاق و جدایی در افرادی که زمان زیادی را در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانند به‌مراتب بیشتر از افرادی است که زندگی را بدون شبکه‌های اجتماعی تجربه می‌کنند.

 

19 شهريور 1393برچسب:, :: 21:34 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی
افسران - نصیحتی از جنس ملکوت

ساده، آسان و مهمتر از همه رایگان بودن برنامه‌هایی چون وایبر، استفاده از آنها را به شکل جنون آمیزی افزایش داده و لقب سلطان بی‌منازع نرم‌افزارهای کاربردی موبایل را به آنها داده است.

اینترنت و فضای مجازی

اینترنت و فضای مجازی

یکی از ابزارهای ارتباطی مبتنی بر اینترنت که به سادگی بر روی تلفن های همراه نصب می شود، نرم افزار مشهور “وایبر” است که این روزها کاربران زیادی در جهان و البته ایران بدست آورده است.تیم سازنده این شبکه اجتماعی موبایل اخیراً اعلام کرده که تعداد حساب های کاربری فعال در وایبر به بیش از ۶۰۸ میلیون مورد رسیده است!

 اما امنیت این شبکه اجتماعی محبوب، تا چه میزان می تواند آسیب پذیر باشد؟

 

سازمان وظیفه عمومی ناجا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: پس از بررسی‌های انجام شده، وضعیت خدمتی 34 تن از بازیکنان فوتبال مشخص شد و وضعیت بقیه افراد، در حال بررسی است و نتیجه نهایی اعلام خواهد شد.

 به گزارش سرویس «انتظامی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سازمان وظیفه عمومی ناجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: وضعیت خدمتی برخی از فوتبالیست‌ها را که اسامی آنان از سوی مراجع ذی ربط به این سازمان اعلام شده از مدت‌ها قبل با احضار آنان، پیگیری کرده و نتایج حاصله را به شرح ذیل اعلام می‌کند:

 1- از بین تعداد 95 نام اعلام شده، 56 مورد از اسامی دارای معافیت پزشکی، 26 مورد دارای معافیت ایثارگری والدین، هفت مورد دارای معافیت کفالت، سه مورد دارای معافیت سه برادری و سه مورد دیگر نیز مربوط به معافیت تحصیلی هستند.

 2- با بررسی‌های انجام شده توسط سازمان وظیفه عمومی تاکنون کارت معافیت از خدمت 21 نفر مورد تایید قرار گرفته و کارت معافیت 13 نفر نیز باطل شده است که این افراد به خدمت سربازی اعزام خواهند شد، همچنین وضعیت بقیه افراد، در حال بررسی است و نتیجه نهایی اعلام خواهد شد.

عباس زریباف هم از عناصر منافقین بود که در اطلاعات سپاه نفوذ کرده بود. هم خودش و هم زنش که الان اسمش یادم نیست با منافقین بودند که بعد از جریانات ۳۰ خرداد ۶۰ شناسایی هم شد و بازداشت شد. ولی نمی‌دانم با چه نفوذی یا سفارشاتی موقتاً آزاد شد و فرار کرد
به نقل از روابط عمومی نیروی هوایی، متخصصان پایگاه شکاری شهید بابایی اصفهان با صرف 35هزار نفرساعت کار، عملیات باز آماد یک فروند هواپیمای شکاری اف 14 را به پایان رساندند.این هواپیما پس از انجام آزمایش های لازم و در حضور امیر حسن شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش عملیاتی شده و مجدداً به ناوگان قدرتمند نیروی هوایی ارتش بازگشت.

همچنین عملیات باز آماد یک فروند هواپیمای اف 4 نیز با صرف 70 هزار نفر ساعت کار، در پایگاه شکاری برادران شهید دل حامد چابهار به پایان رسید.

این  هواپیما نیز پس از انجام آزمایش‌های لازم به ناوگان نیروی هوایی ارتش ملحق شد.

در سال های اخیر علی رغم تحریم های ظالمانه ای که علیه کشور اعمال شده است، غیورمردان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر توانمندی های داخلی تمامی هواپیماهای این نیرو را در شرایط عملیاتی نگاه داشته و به آخرین فناوری های روز دنیا مجهز کرده اند.
 
چهار شنبه 12 شهريور 1393برچسب: اجتماعی- پاتوق کده, :: 9:28 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی

 

سه شنبه 11 شهريور 1393برچسب: مذهبی-پاتوق کده, :: 8:0 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی

 

بعضی کارها مثل لیمو شیرین هستند اولش شیرینه

اما بعد از گذشت مدت کوتاهی تلخ میشه

درست مثل گناه اولش باعث شادی و لذت

اما تا آخر عمرت باید جواب اون گناهت رو بدهی...


برچسب‌ها: روزعسل, گناه, قرائتی
جمعه 7 شهريور 1393برچسب:حدیث, :: 9:37 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی

آپلود آهنگ,آپلود فایل,آپلود عکس

جمعه 7 شهريور 1393برچسب:اسراییل, :: 9:34 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی
 
سقوط پهباد جاسوسی اسرائیل
سه شنبه 4 شهريور 1393برچسب:بدون شرح عاشقی پاتوق کده , :: 11:34 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی

 

افسران - بدون شرح عاشقی

پيوندها



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 95
بازدید دیروز : 181
بازدید هفته : 639
بازدید ماه : 628
بازدید کل : 158869
تعداد مطالب : 655
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1